Fideel Advocaten streeft naar een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. Indien u onverhoopt ontevreden bent over het werk dat een van onze advocaten heeft uitgevoerd of over een door Fideel Advocaten aan u verzonden declaratie verzoeken wij u om dit aan ons kenbaar te maken. Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen overeenkomstig onze Kantoorklachtenregeling die u hier kunt lezen en doen ons uiterste best om uw klacht naar tevredenheid op te lossen.

mr. Bernard Cornelissen

mr. Gijs
de Hosson
De advocaten van Fideel zijn gespecialiseerd op hun rechtsgebied en zijn lid van diverse specialisatie verenigingen. Zij houden hun vakkennis op peil door permanente educatie.
Wij maken voordat we een zaak oppakken duidelijke afspraken over ons te hanteren tarief, een tarief dat in een redelijke verhouding staat tot het belang van uw zaak. Fideel Advocaten rekent geen kantoorkosten. Dat is wel zo transparant.
Fideel Advocaten beheerst als geen ander de kunst van het zo snel en efficiënt mogelijk oplossen van geschillen op het gebied van arbeidsrecht en het personen- en familierecht. De aanpak verschilt daarbij per zaak en we stemmen die vooraf met je af. In alle gevallen leveren wij maatwerk.
Wij werken zowel voor particulieren als bedrijven, met name in de regio Utrecht (en daaromheen). Wij realiseren ons dat het inschakelen van een advocaat, vooral voor particulieren, kostbaar kan zijn. Soms is het niet noodzakelijk om als advocaat direct op de voorgrond te treden maar volstaat het geven van een advies 'achter de schermen', zodat de kosten niet onnodig oplopen. Waar mogelijk leggen wij de kosten neer bij de wederpartij of een rechtsbijstandsverzekeraar.
Fideel Advocaten biedt aan particuliere cliënten de mogelijkheid om in een half uur gratis en vrijblijvend de zaak te bespreken door middel van een videogesprek. Hierin bespreken we de zaak en zullen we aangeven of we verwachten te kunnen helpen. Zo mogelijk zullen we direct een eerste inschatting maken de van je juridische positie en de manier waarop we de zaak het beste kunnen aanpakken. Ook zullen we de kosten van de verdere bijstand bespreken. Op deze manier kun je binnen een half uur weloverwogen kiezen of Fideel Advocaten het juiste kantoor is om je zaak verder te behandelen.
Nog vragen? Neem gerust contact op met het kantoor of maak direct een online afspraak.
Kantoorklachtenregeling
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
- klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens
de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening, de hoogte van de declaratie, het verrichten of aanbieden van buitengerechtelijke incassowerkzaamheden, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
- klager: de cliënt, diens vertegenwoordiger of een derde met een rechtstreeks belang die een klacht kenbaar maakt;
- klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;
Artikel 2 toepassingsbereik
- Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Fideel Advocaten en de cliënt.
- Klachten van een schuldenaar over Fideel Advocaten als verrichter of aanbieder van buitengerechtelijke incassowerkzaamheden vallen ook onder het bereik van deze klachtenregeling, als bedoeld in artikel 4, tweede lid, onderdeel b, en artikel 14, derde lid, van de Wet kwaliteit incassodienstverlening.
- Iedere advocaat van Fideel Advocaten draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 doelstellingen
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
- het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een
redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
- het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van klagers
vast te stellen;
- voorzien in een wettelijke plicht, behoud en verbetering van bestaande relaties
door middel van goede klachtenbehandeling;
- medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
- verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van
klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
- Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht of de schuldenaar jegens advocaten bij het verrichten of aanbieden van buitengerechtelijke
incassowerkzaamheden erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling
hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
- Fideel Advocaten heeft in de overeenkomst van opdracht opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
- Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht.
Artikel 5 interne klachtprocedure
- Indien een klager het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. G.J. de Hosson, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris. Als mr. De Hosson degene is over wie is geklaagd zal mr. B. Cornelissen optreden als klachtenfunctionaris.
- De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het
indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de
gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
- Degene over wie is geklaagd tracht samen met de klager tot een oplossing te
komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
- De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van
de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
- De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
- Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
- De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
- De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 verantwoordelijkheden
- De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
- Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
- De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
- De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 klachtregistratie
- De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
- Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.
- Minimaal eenmaal per jaar wordt de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.